Vyberte stránku

Vážení návštěvníci třídy 5.B,

na těchto stránkách najdete aktuální informace o dění v naší třídě, plánované akce třídy, školy, informace pro děti i rodiče. Doufám, že budete s přísunem informací spokojeni.

třídní učitelka Mgr. Jana Formandlová

Kontakt

Třída: 5.B

Třídní učitelka: Mgr. Jana Formandlová

E-mail: formandlova@zsuvaly.cz

23.9. 2018

  1.  Stále se setkávám s neobalenými učebnicemi, pracovními sešity. Prosím doplňte. Vedeme děti k pečlivosti a hezkému vztahu k zapůjčeným učebnicím. Předcházíme tím hrazení poškození učebnic.
  2. Do konce týdne přinést do třídy vlastní knihu. Potřebujeme ji na čtenářskou dílnu.
  3. Malé ověřovací testíky nebudou předem hlášeny. Učivo je probrané a procvičené.
  4. Zájemci o logickou olympiádu se mohou hlásit na adrese www.logickaolympiada.cz. Registrace z minulých let jsou neplatné. Registrace soutěžících probíhá do 30.září 2018.
  5. Na příští úterý 2.10. na pracovní činnosti přinést 1 žlutý vnitřek od Kindervajíčka. Budeme vyrábět hudební nástroj.
  6. V pátek je Státní svátek.

Hezký podzimní čas. J.F.

17.9. 2018

Ve čtvrtek 20.9. jedeme na výlet do Prahy na Pražský hrad na program s názvem Příběh pražského hradu. Sraz na nádraží v 7:15 hod, odjezd v 7.35 hodin. Předpokládaný příjezd v 12.56 (popř. v 13.26). Děti odvedu k jídelně. S sebou: vhodné oblečení, batůžek, svačinu, pití, čip, platnou průkazku / lítačku / 2x jízdenka za 20 Kč. Program bude trvat 2 hodiny. Tam půjdeme pěšky, zpět se vrátíme přes Malostranskou. Hrazeno z TF.

16.9. 2018

  1. Prosím o důslednější kontrolu přípravy do školy (učebnice, pracovní sešity, penál, pomůcky…).
  2. Některé děti stále nemají obalené učebnice a pracovní sešity. Prosím doplňte.
  3. Do konce září opakujeme učivo ze 4.ročníku. Pokud někdo hodně zapomněl, musí ještě docvičovat doma (písemné násobení, násobilku, vyjmenovaná slova …)
  4. Děti budou opět dostávat procvičovací domácí práci. Zadám v pondělí, nosí do čtvrtka.Úkoly budou z českého jazyka a matematiky.
  5. Formulář na GDPR by měl být v tomto týdnu. Rozdám dětem k vyplnění.
  6. Děti si mohou nosit do třídy knihu na čtení. Kniha s příběhem o lidech, zvířatech ..Nesmí být encyklopedie, pohádky, bajky.. Knihu si nechají v lavici. Budeme potřebovat na čtenářské dílny – v pátek.
  7. Některé děti mají velký problém s chováním a dodržováním pravidel. Pokud se objeví upozornění v ŽK, jedná se o opakované přestupky a žádám nápravu.
  8. Chválím všechny děti, které v minulém týdnu pracovaly aktivně a snažily se plnit zadané úkoly. 🙂
  9. V pátek 21.9. je ředitelské volno. Nezapomeňte odhlásit obědy.

Hezké září. J.F.

9.9. 2018

  1. Od tohoto týdne se již učíme dle rozvrhu.
  2. Většina dětí si již přinesla všechny potřebné věci do třídy. Kdo ještě něco shání, prosím doručit co nejdříve.
  3. V tomto týdnu si rozdáme pracovní sešity. Podepíšeme je (mají mít černou fixu na DVD). Prosím obalit.
  4. V pondělí 10.9. proběhne seminář pro rodiče. Bližší informace na stránkách školy.
  5. Pokud nastala jakákoli změna (adresa, telefon, zdravotní pojišťovna,…), napište mi to prosím do ŽK, abych mohla aktualizovat v Bakalářích.
  6. Zájemci o logickou olympiádu se mohou hlásit na adrese www.logickaolympiada.cz. Registrace z minulých let jsou neplatné. Registrace soutěžících probíhá do 30.září 2018.
  7. Děti v tomto týdnu obdrží formulář GDPR. Prosím rodiče o přečtení, vyplnění a co nejdříve pošlete zpět tř. učitelce. Děkuji.
  8. V tomto týdnu některé děti chodily pozdě do školy. Prosím o dohled, aby byly ve třídě včas – nejpozději v 7.55 hodin ve třídě. Potom si nestíhají připravit věci na výuku.

Úspěšný start do nového týdne. J.F.

 

Milí páťáci,

sejdeme se v pondělí 3. září 2018 v 8.00 hodin v naší třídě. Těším se na setkání s vámi.
Konec bude v 8.30 hodin.
  • Úterý 4.9. – pátek  7.9. budeme mít kurz Osobnostně sociální výchovy s tématem „Já a svět“. Budeme potřebovat penál, sportovní oblečení, svačinu, pití, čip, dobrou náladu. V tomto čase budeme končit v 11.40 hodin.
  • Na úterý přinést fotku, pohled, vstupenku, upomínku z prázdnin.
  • Od pondělí 10.9. se budeme učit dle rozvrhu.
  • Do té doby přinést: přezůvky, žlutý šanon s foliemi (prázdný), kufřík na výtvarku, převlečení na tělocvik, polštářek, popř. květinu do třídy.
  • Obalit všechny učebnice a pracovní sešity (děti dostanou do konce týdne).
  • Penál: 2 pera, ořezané tužky č. 2 a 3, guma, pastelky, nůžky, ořezávátko, tyčinkové lepidlo
  • Výtvarný kufřík: vodovky, štětce, kelímek na vodu, hadřík, igelit na lavici, voskovky, tyčinkové lepidlo, zástěru nebo staré triko, suché křídy
  • Tělocvik: kraťasy, tepláky/legíny, tričko, boty s bílou podrážkou, botasky (v září/říjnu budeme chodit ven)
  • Do lavice: stírací tabulka vel. A4, 2 fixy

21.9. 2018 je vyhlášeno ředitelské volno z důvodu dalšího vzdělávání pedagogů ZŠ

Přeji úspěšný start do nového školního roku. 😀

Jana Formandlová

24. – 28.9. 2018

5.B týdenní plán - Formandlová

PředmětTémaUčebnicePracovní sešit
Český jazykOpakování
- podstatná jména- vzory
- slovní druhy
- slovesa
s. 14- 17 (výběr cvičení)s. 8 - 10
pětiminutovky - 17, 29 - 30
ČteníČtení s porozuměníms. 16 - 18
MatematikaOpakování
- slovní úlohy
- písemné sčítání, odčítání, násobení
- numerace do milionu
s. 12 - 14 (výběr cvičení)s. 10 - 13
minutovky - 18 - 19
Společnost (vlastivěda)Opakování ze 4.ročníku
Marie Terezie, Josef II.
PřírodovědaPoznávání polních plodin
Ovoce
s. 12 - 15s. 7
en flag Informace pro skupinu A52 – Olga Fernando

Informace z výuky AJ – Olga Fernando
ze dne: 17.9..2018
informace k výuce: Děkuji za předplatné časopisu JUMP. Včera jsem objednala, věřím že do 14 dnů budeme s časopisem pracovat.

Každý týden budeme psát test na opakování - slovíčka, větná spojení, popis obrázku atd.

Děti mohou trénovat angličtinu pomocí aplikace "duolingo". Za 200 nasbíraných bodů dostanou malou jedničku. Abych mohla kontrolovat, je třeba v profilu nastavit "sdílení" - sdílet pokroky s: fernando@zsuvaly.cz, sekce nebo třída: crew 4. (přihlašovací údaje z loňského roku).

Děti mají možnost procvičovat online přímo v aplikaci k učebnici PROJECT na www.projectonlinepractice.com (přihlašovací údaje jsou na štítku v pracovním sešitě). Přihlašovací údaje pro naší skupinu:
- class name: crew 5ab
- class ID: C-768-836-0152


probrané učivo:U: do str.5
PS: do str. 2
Slovíčka v PS: 80/1A Hello, Greetings and Intorduction
pomůcky na AJ:učebnice Project 1
pracovní sešit k učebnici Project 1
psací potřeby
linkovaný sešit A5 - na zápis z hodiny
linkovaný sešit A5 - na testy
(děti mohou pokračovat v sešitech z loňska)
portfolio (desky) A4 na pracovní listy
na procvičování: www.britishcouncil.org/learnenglishkids
duolingo
www.helpforenglish.cz
www.oup.com/elt/project

www.projectonlinepractice.com

Informace k výuce


Informace z výuky AJ – Olga Fernando
ze dne: 17.9..2018
informace k výuce: Děkuji za předplatné časopisu JUMP. Včera jsem objednala, věřím že do 14 dnů budeme s časopisem pracovat.

Každý týden budeme psát test na opakování - slovíčka, větná spojení, popis obrázku atd.

Děti mohou trénovat angličtinu pomocí aplikace "duolingo". Za 200 nasbíraných bodů dostanou malou jedničku. Abych mohla kontrolovat, je třeba v profilu nastavit "sdílení" - sdílet pokroky s: fernando@zsuvaly.cz, sekce nebo třída: crew 4. (přihlašovací údaje z loňského roku).

Děti mají možnost procvičovat online přímo v aplikaci k učebnici PROJECT na www.projectonlinepractice.com (přihlašovací údaje jsou na štítku v pracovním sešitě). Přihlašovací údaje pro naší skupinu:
- class name: crew 5ab
- class ID: C-768-836-0152


probrané učivo:U: do str.5
PS: do str. 2
Slovíčka v PS: 80/1A Hello, Greetings and Intorduction
pomůcky na AJ:učebnice Project 1
pracovní sešit k učebnici Project 1
psací potřeby
linkovaný sešit A5 - na zápis z hodiny
linkovaný sešit A5 - na testy
(děti mohou pokračovat v sešitech z loňska)
portfolio (desky) A4 na pracovní listy
na procvičování: www.britishcouncil.org/learnenglishkids
duolingo
www.helpforenglish.cz
www.oup.com/elt/project

www.projectonlinepractice.com

 

MěsícDatumČasNázev akceVíce info
září3. září
8.00 - 8.45Zahájení školního roku
4. - 7.9.
8.00 - 11.40Týden OSV - Já a svět
20.9.8.00 - 14.00Příběh pražského hradu, vstup z TF
říjen
listopad
30.11.vánoční dílny
prosinec1.12.Vánoční jarmark
5.12.Čertoviny
21.12.vánoční besídka
leden29.1.8.00 - 14.00 ?Toulcův dvůr - Cesta ke chlebu, 90 Kč/žáka
únor
březenKudy chodí písničky - pěvecká soutěž
dubenrecitační soutěž
květen
červen

Odkazy, na kterých najdete stránky k procvičování učiva

https://www.matika.in/cs/

https://matematika.hrou.cz/

https://rysava.websnadno.cz/Matematika-3rocnik.html

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_3.roc/bp1.html

https://rysava.websnadno.cz/Prvouka-3rocnik.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/

Čtení a čtenářská gramotnost

  Pozvánka ke knížce

Každý žák během pololetí pozve ostatní spolužáky ke knížce. Přednesy proběhnou vždy v pátek v rámci hodiny čtení. Žák představí přečtenou knihu – titul, autor, ilustrátor, nakladatelství. Krátce promluví, o čem byl děj knihy. Promluví o hlavních postavách. Přečte krátkou ukázku z knihy. Zakončí svým hodnocením knihy.

                                           

Omlouvání zameškaných hodin

  • Zákonný zástupce je povinen informovat třídního učitele do 3 pracovních dní o nepřítomnosti žáka jakýmkoli způsobem – ústně, telefonicky, SMS, email, ŽK
  • Po ukončení absence omlouvá zákonný zástupce nepřítomnost dítěte do žákovské knížky ihned po nástupu do školy

Systém hodnocení v ŽK

  • váha 1 – aktivita v hodině, práce ve výchovách, skupinové práce, čtení textu, pětiminutovky…
  • váha 2 – testíky 5 – 15 minut, diktáty, přepis, přednes básně, práce s textem,…
  • váha 3 – čtvrtletní, pololetní, závěrečné práce

Čtení

Čtení patří k nejdůležitějším dovednostem potřebným pro další vzdělávání, sebevzdělávání a celoživotní vzdělávání. Proto budeme této dovednosti věnovat hodně času a prostoru, aby čtenářská gramotnost zajistila čtenáři pozitivní přístup ke čtenému, působila pozitivně na jeho další rozvoj. Pro děti je čtení nepochybně velmi těžká disciplína, dá jim to mnoho práce, aby text správně a plynule přečetly. Potřebují hodně soustředění k porozumění nejen toho, co četly, ale také je třeba přemýšlet o vztazích, souvislostech, předvídat, co se asi stane apod.

Proto věnujeme čtení co nejvíce času, abychom daného cíle co nejdříve a uspokojivě dosáhli.

Čtenářské dílny

Ve čtenářských dílnách se věnujeme společné četbě – F. Nepil – Já Baryk. Jde o společné zážitkové čtení. Každému měsíci odpovídá jedna kapitola. Nejdříve si povídáme o daném měsíci, co se děje s přírodou, se zvířaty, rostlinami, co dělají lidé a děti. Také se snažíme předvídat, co asi bude Baryk řešit, s jakým zvířetem se setká,… Následuje samotné čtení, které je rozděleno na dvě části. V průběhu čtení si vysvětlujeme neznámá nebo méně používaná slova. Na závěr dětského čtení si děti poslechnou čtený text ještě jednou v mém podání. Na závěr si svými slovy řekneme, o čem jsme četli. V druhé hodině také náš zážitek zaznamenáme do sešitu – Čteme, píšeme a přemýšlíme. Různými technikami a metodami se snažíme uchovat obsah či zážitek z přečteného textu. Někdy doplníme ilustrací.

Čtenářské dílny jsou také naplněné prací s vlastní knihou. Jde o prezentaci svojí knihy. Vyhledat název knihy, autora, ilustrátora, nakladatelství apod. Důležité je, aby děti dokázaly svoji knihu představit, říci krátce o čem je, ukázat nějaké obrázky a také přečíst ostatní krátkou ukázku. Tímto způsobem budeme pracovat s knihami po podzimních prázdninách.

Práce s odbornými texty vyžaduje zároveň práci s informacemi, které již dítě zná, něco ví, a zároveň další informace od čteného textu očekává. Nejdůležitější je uvědomění si, co již vím a co bych chtěl vědět. V tento okamžik budeme pravidelně využívat metod kritického myšlení, které vedou k porozumění a práci s textem.

BRAINSTORMING

Cílem je shromáždit co nejvíce názorů na daný problém, hledat cesty k řešení problému, shromáždit informace o daném problému, možnost vyslovit nápady a myšlenky, prostor pro diskusi.

Postup: Děti si nápady zapisují samostatně, ve skupině. Všechny nápady shromažďuje učitel – zapisuje na tabuli, na papír,  ….slouží jako impuls k přemýšlení, řešení problémů atd.

POJMOVÁ, MYŠLENKOVÁ MAPA

Uplatňuje vědomosti, zkušenosti, prohlubuje poznání, zpřesňuje vztahy mezi pojmy,.. Učí srovnávat, hodnotit, vysvětlovat, interpretovat, učí se učit, tvoří se názor na problém. Děti se učí hledat souvislosti, třídit pojmy, hledat otázky a odpovědi apod.

Postup: doprostřed velkého papíru  napiš pojem, problém, otázku a zakroužkuj. Rozvíjej dané téma formou dalších bublin, větví apod. Je možné pracovat nejen se slovy, ale i s obrázky, s barvami apod.

I.N.S.E.R.T.

Slouží k pozornému vnímání textu při prvním čtení, uvědomovat si, co čtu. Hned pracuji s informacemi. Na konci každého řádku, věty si dělám dohodnuté značky.

fajfka – danou informaci jsem věděl nebo jsem si ji myslel

mínus – daná informace je v rozporu, co jsem si myslel, myslel jsem si to jinak

plus – nová informace

otazník – chtěl bych se ještě dozvědět

Dané značky v textu je možné prodiskutovat ve skupině. S informacemi pracujeme dále ještě ve formě tabulky. Do každé kolonky zapisujeme 1 – 3 ucelené informace.

PĚTILÍSTEK

Učí přesně formulovat myšlenky, upevňuje nové téma, pojem, pochopení, snaha stručně shrnout téma, názor, postoj. Struktura má pět řádků:

1.řádek – 1 slovo (podstatné jméno, název, téma ) např. Kočka

2.řádek – 2 slova (přídavná jména, vyjadřují, jaké podstatné jméno je) např. divoká, roztomilá

3. řádek – 3 slova (slovesa, děj, co kdo dělá, činí, koná) např. mňouká, loví, přede

4. řádek – 4 slova (věta, souvislé vyjádření) např. Kočka domácí je savec.

5. řádek – 1 slovo (synonymum, vyjádření podstaty, pocitu,..) např. Číča

Napište třídní učitelce

1 + 3 =