Vyberte stránku

Vážení rodiče a návštěvníci,
vítáme Vás na stránkách třídy 3.D. Naleznete zde aktuální informace o dění v naší třídě, plánované akce třídy, školy a veškeré informace pro rodiče.
třídní učitelka Mgr. Ludmila Urbánková

Kontakt

Třída: 3.D

Třídní učitelka: Mgr. Ludmila Urbánková

E-mail: urbankova@zsuvaly.cz

Nové informace:….mírné úpravy ;o) 

Pokud někdo z vás potřebuje plán učiva č. 1. Napište, pošlu Vám jej mailem.

Vážení rodiče a žáčci 3.D,

na stránkách třídy v plánu učiva jsem vám vypsala první domácí úkoly. Když se na ten seznam podíváte s tím, že musíte všechno hned stihnout, vezme vám to ihned energii. Doporučuji stanovit si například jen dva písemné úkoly denně. ( Čtení – co nejvíce každý den! ;o)  )   Věřím, že do příštího týdne budete mít bez problémů vše hotové. S výjimkou nových vyjmenovaných slov po S, je většina úkolů jen procvičováním učiva, které už znáte. Plán vám budu postupně obměňovat a doplňovat a v případě vašich dotazů se na mne prosím obraťte. V případě že nebudu moci reagovat ihned, pokusím se vám odpovědět co nejdříve.

Věřím, že i v této mimořádné situaci, náročné pro každého z nás, si najdeme něco přínosného.

 Přeji vám zdraví, dostatek trpělivosti a budu se těšit, až se opět v pořádku setkáme ve škole.
Ludmila Urbánková ​

Děkuji paní Friebové za informaci ohledně nakladatelství Fraus. Někdo již procvičuje, přeposílám pro ty kdo mají zájem o učení doma:

https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma

 

Můžete zkusit i program Včelka, někteří již znáte: 

 

 

Vážení rodiče,
ve středu 11. března napíši učivo, které žáci budou plnit doma. Pokud bude škola zavřená i následující týden… týdny, napíši další domácí přípravy. Jestli si děti nevzaly učebnice a sešity, kontaktujte mě telefonem, budu některé dny ve škole a můžete si vše vyzvednout ve třídě po domluvě.

Myslím že toto už nebude platit… ;o) Ve třídě mají děti vši. Prosím důsledně poučte děti, že si nesmí půjčovat čepice, hřebeny, rukavice, bundy, šátky. Prohlédněte dětem vlasy. Děkuji

 

 

 

Staré informace:

Žáci budou mít v pořádku pomůcky na matematiku: kružítko, pravítko, tvrdou tužku na rýsování, kostky, sešit se čtvercovou sítí, velký sešit bez linek na geometrii. Na český jazyk : tabulku a fix, hadřík, psací potřeby. Na výchovy: notový sešit, vodovky, štětce, hadřík na štětce, podložku, modelínu a podložku, nůžky, lepidlo, cvičební úbor. Dohlédněte, prosím, na přípravu. Začíná se častěji vyskytovat situace, že žáci nemají základní pomůcky. 

 

 

POZOR – z technických důvodů změna termínu školy v přírodě: 

Škola v přírodě proběhne 27. dubna – 1. května 2020 (pondělí – pátek) v dětské ozdravovně Království. Budeme mít program se zaměřením na kolektiv, férové jednání, dodržování pravidel. Vše formou her. Ráda bych s dětmi do ZOO – domlouváme s agenturou možnosti. Opět s námi bude agentura Kulička, děti budou vést mladí asistenti, paní vychovatelka Bláhová a já.

Pevnou částku, která bude kolem 3 000 Kč, časy odjezdu, příjezdu a potřebné věci napíši v následujících dnech. 
Zálohu na švp je třeba zaplatit do konce února. 1 000 Kč/žák. 

Adresa:
Dětská ozdravovna Království
Nemojov č.p. 150

544 01 Dvůr Králové n.L.
www.ozdravovnakralovství.cz

Třídní schůzky budou 21. dubna 2020 v 17hodin. .….uvidíme, zda bude změna

 

Na VV a PČ budu průběžně dokupovat čtvrtky, barevné papíry, krepové papíry, tempery ve větším balení,…  Děti si mají obstarat štětce, pastelky, voskovky, podložky na stůl (velký problém…prosím o důslednou kontrolu a pomoc – nejlépe se hodí kus starého ubrusu, velký igelit), hadřík na štětce, kelímek na vodu, nůžky, lepidlo (velice rychle se spotřebovávají/vysychají, proto je požaduji i po dětech, občas koupím z fondu), plastelínu. Děti budou informovány o přinesení nějakého materiálu z domova. Jako vloni jehla, nit, šišky…nedonesly všechny děti. Letos nebudeme čekat. Kdo nedonese, nevyrábí, dostane náhradní práci v procvičování učiva.

 

I letos nadále platí, pokud bude zapotřebí z vaší nebo mé strany konzultace, domluvíme se na termínu schůzky. Bakaláři a email je stále stejný.  
Na mé soukromé telefonní číslo můžete volat ve všední dny mezi 7.00 – 16.00 hod. Pokud telefon nezvedám, jsem pravděpodobně mimo školu, marodím, jsem u lékaře nebo je víkend….
Děkuji za pochopení.  

 

 

ZDE ….cvičení pro snadnější učení – doporučuji.

 

učivo 23. - 27. 3. 20202020plán učiva č. 2
Předmět Strana Učivo
Český jazykuč. ČJ
s. 80 - číst
s. 81 / 21 - čísla podstatných jmen
s. 82 - přečíst oranžové poučení a zapsat stručně do malého ČJ sešitu Např.: číslo jednotné - č.j. (kočka), číslo množné - č.mn. (kočky); rod mužský M živ. (kluk), M neživ. (bagr), rod ženský Ž (škola) - vše si barevně zvýrazni.
s. 83/27 - rod podst. jm. tabulku vypracuj také do malého ČJ sešitu
PS 1.díl (příští týden bude již zapotřebí 2.díl)
s. 39, 40 - celé

VS: (sešit na vyjmenovaná slova) s. 32 - 37 celé

Povinné k hodnocení poslat: VS s. 37/22 a+ b, Písanku 2. DÍL s. 2 (vázané písmo)
Matematika 3. ročník uč. M
s. 73, 74 - ústně, dobrovolně písemně cokoli
Pracovní sešit s. 19, 20 - celé

Povinné - poslat k hodnocení:
kopie M - mnou popsaný pracovní list. Děti dostanou 4 známky za samostatnou práci, ne za opravy rodičů ;o)
Prvouka uč. s. 38, 39 - učebnici přečístDokončení učiva o zdraví.
Pracovní sešit s. 20/6 - přečíst a vyplnit, neposílat

Kopie pracovního listu (ten ode mne popsaný) vyplnit celý.
K hodnocení mi pošlete tajenku - povinné.
Známku navíc získá žák, pokud vypracuje zdravý jídelníček - DDÚ (dobrovolný domácí úkol)
VV 25. 3. Jaro
- inspirace na kopii listu z PRV s nadpisem PŘIŠLO JARO
Probouzí se jaro, s ním i rostlinky a mláďátka v přírodě. Nakresli pastelkami, jak si představuješ zvířecí rodinku s mláďátky na jaře. Zvířátko si vyber, jaké chceš.
pokojové rostliny sázení, pozorování a zápis do vyrobené kartičky, nezapomeň vyrobit i jmenovku pro kytičku
MěsícDatumČasNázev akce Více info
únor28. 2. 8:00 - 12:30Kino Slovanský dům
Praha
Super mazlíčci

130 Kč/ žák
březen
duben2. 4.



27. 4. - 1. 5. 2020
během výukyZdravá pětka - beseda o zdravém stravování

Škola v přírodě

ozdravovna Království
květen20. 5. během výuky Knihovna Úvaly
červen 9. 6. během výuky Knihovna Úvaly

 

Knihy :
 
 
Matematika :
 
Český jazyk :

Anglický jazyk :

Odkazy na zajímavé stránky, hry :

https://www.starfall.com/n/me/me/play.htm?f

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-with-english/teddy-dresser

https://www.kizclub.com/storytime/threepigs/pig1.html

https://www.mightybook.com/potter.html

Písničky :

https://www.mightybook.com/classics.html

Krátké příběhy pro děti :

https://elt.oup.com/student/happyhouse/stories/?cc=cz&selLanguage=cs

Slovníček pro nácvik výslovnosti :

https://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal

Obrázkové knihy :

https://www.booksforkids.cz/

Dále bych vám ráda doporučila dvojjazyčné knihy nakladatelství Thovt, které jsou opravdu moc pěkně zpracované :

https://www.thovtknihy.net/thovt_edice.php?edc=13

Zajímavé stránky :

www.prirodovedci.cz

Informace pro skupinu A35 – Olga Fernando

úkoly k domácímu procvičování:
Milí rodiče a žáci,
máme za sebou týden domácího učení. Chtěla bych se Vás zeptat, jak se vám s připravenými úkoly pracuje a zda jsou návody dostatečné. Co se dětem líbí a zda pravidelně procvičují. Ráda bych, aby děti byly co nejvíce samostatné.
Kopie úkolů zadávám do Bakalářů, ale nelze přikládat soubory s pracovními listy a nahrávkami. Proto Vás odkazuji na www stránky třídy, které pravidelně (podle rozvrhu) doplňuji. Chtěla bych Vás požádat jednou týdně o krátkou zprávu, zda jste zvládli učivo. abych měla kontrolu a zpětnou vazbu.
Můžete mě kontaktovat přes školní email: fernando@zsuvaly.cz , Hangouts (google application) nebo Meets případně skype oli.fernando. V případě dotazů, připomínek jsem Vám rovněž k dispozici a pokud bude v mých silách, ráda pomůžu. Děti moc pozdravuji.
Přeji pěkný den a pevné zdraví
O. Fernando
(angličtina)

27.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru

Opakujte si a dokončete cvičení z minulých zadání. Můžete si pustit písničku, video nebo zahrát hru se slovíčky.
Přeji Vám hezký víkend.

25.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru z Unit 5

Pupil´s Book:
Jakékoliv opakování z učebnice Unit 8

Activity Book:
Str. 63/3 – zadání - read and draw lines – přečti a spoj čarou
- Nejprve si anglicky pojmenuj šest obrázků pod zadáním a napiš pod ně
- Potom nahlas přečti text
- Přečti ještě jednou a spoj / umísti obrázky do pokoje
- Pojmenuj pokoj a napiš pod obrázek

Str. 63/4 – zadání – listen and complete – poslechni a doplň, chant – říkej říkadlo
- Nejprve poslechni „chant“ (nahrávka 7)
- Přečti slova v rámečku
- Při dalším poslechu si zastavuj nahrávku a doplňuj slova z rámečku, postupně si je odškrtávej
- Poslechni ještě jednou a kontroluj
- Očísluj si obrázky kolem textu podle vět
- Poslechni ještě několikrát a opakuj
- Zakryj si odpovědi, přečti otázku a zkus podle očíslovaných obrázků odpovědět. Zkontroluj si podle textu (to už je náročné a na poprvé se asi nepovede, zopakuj a dotrénuje, když nevíš jak se to vysloví, přehraj si nahrávku)
(pro kontrolu : 1 Who – kdo / 2 What – co / 3 Whose - čí / 4 How old - jak starý / 5 Where - kde / 6 What / 7 How many – kolik / 8 Which – který (při výběru) / 9 who – kdo )
nahrávka ke str.64/3

Odměna:
"Parts of the body song" – rap - děti opakují / zpívají a cvičí částí těla
https://www.youtube.com/watch?v=BwHMMZQGFoM

GAME: http://www.esolhelp.com/healthy-food-game.html
- zapni hru, a myší roztřiď FOOD na HEALTHY (zdravé) and UNHEALTHY (nezdravé), pokud znáš slovíčka nahlas si je pojmenuj. Myší klikni na obrázek, drž a přetáhni do správného košíku
- k pomoci máš obrázkový slovník: http://www.esolhelp.com/picture-dictionary-food.html
23.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru z Unit 6 a 7

Pupil´s Book:
str. 62 / 1 - zadání:
- nejprve si popiš obrázky a-f
- poslechni si nahrávku (track 2) ukaž na obrázek a řekni písmeno obrázku ke kterému to patří, přehraj si ještě jednou a zopakuj věty podle nahrávky, nahrávku si můžeš zastavovat
nahrávka k 62/1 (track 5) -
(pořadí: D / B / E / C / A / F)

str. 62 / 2 - zadání:
- přečti si text a obrázky nahraď správným slovem
(slova v textu v pořadí: sheep / ducks / bread / frog / jumping / happy)
- odpověz na otázky pod textem
(odpovědi: 1. He is at the farm. / 2. They are looking at the sheep / 3. There are three ducks. / 4. The frog is jumping.)

Activity Book:
str. 62 / 1 - najdi slova, zakroužkuj a napiš do správné skupiny slov "food" a "family"
str. 62 / 2 - zadání:
- nejprve si prohlédni obrázek a zkus popsat so vidíš.
- poslechni si nahrávku a napiš správné číslo k obrázku, první máš vyplněný jako vzor.
- poslechni si ještě jednou a zkontroluj
- při třetím poslechu si zastavuj nahrávku a zopakuj
nahrávka k 62/2 (track 6)
(pořadí v 1. řádku: 3 / 1 / 6, ve druhém řádku 5 / 4 / 2)

Odměna:
"Parts of the body song" – rap - děti opakují / zpívají a cvičí částí těla
https://www.youtube.com/watch?v=BwHMMZQGFoM
20.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru

On line cvičení na: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-live
- nejprve děti přiřadí slovíčka k obrázkům - kliknutim na mikrofon poslechnou výslovnost, zopakují, poté kliknou na slovo a následně na obrázek. Po přiřazení všech slovíček kliknou na FINISH a dostanou výsledek, pokud se jim nepovede, zopakují

On line cvičení: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/my-favourite-photo
- nejprve záložka PREPARATION - děti opět trénují slovíčka, stejným způsobem jako v předchozím cvičení
- pod "preparation" je video - přehrát video
- níže je "transcript" - otevřít a přečíst nahlas, v rytmu videa
- mezi videem a transcript jsou dvě hry "Game" - have fun!

pokud by vám link nefungoval, můžete vybrat jiný WORD GAME
nová slovíčka si můžete opsat do slovníčků
18.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- Unit 8, žáci si vyberou, Game
Pupils Book
- str 61/3 poslech a pracovní list, detailní instrukce krok za krokem jsou na prac.listu - prosím vytiskněte. Nechte děti pracovat samostatně. Založit do desek.
Unit 8 - worksheet - town rules 61-3

- str. 63/3 hra - ve volné chvíli s hrací kostkou, děti popisují kde je hvězda - opakování předložek (on, in, next to, under, in front of, behind, between, příklad: Where´s the star? - It´t under the cow.)
Activity Book
- str. 61/3 - přečíst a zakroužkovat správnou odpověď
- str. 61/4 - podle obrázku doplnit can / can´t
16.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- Unit 8 – Vocabulary 2, Grammar 2, reading 2
Pupils Book
- str 60/1 pojmenovat obrázky pomocí vět v nápovědě a ukázat si na ně
- str. 60/2 poslouchat a říci zvíře
(výsledky pro kontrolu: 1. Birds, 2. Horses, 3. Fish, 4. Snake, 5. Spider, 6. Frog)
Activity Book
-str. 59/10 - doplnit chybějící písmena a nalepit nálepky ze zadní části sešitu, doplnit "My progress" - sebehodnocení
Pracovní list - pokud možno vytiskněte prac.list dětem, instrukce jsou na listu, vyhotovené zakládat do desek
- worksheet song Unit 7 - worksheet song
12.3.2020Žákům doporučuji dodržovat pravidelné opakování dle školního rozvrhu.
První úkol:
- Opakovat na online procvičování – přihlašovací údaje jsou na www a kódy v prac. sešitě -www.cambridgelms.org/primary
o Unit 8 – vocabulary 3, grammar 3, reading 1
o Game 1
- Pupil´s Book (PB) – p.59/11 – poslech příběhu, čtení, 59/12 – poslech a říci číslo obrázku (nahrávky budou nahrané na webu)
- Activity Book (AB) – p. 58/8 pojmenovat obr.a napsat, 58/ 9 namalovat a popsat město
Na pondělí opět připravím úkoly.
nahrávky ke cvičením Pupil´s Book (PB) 59/11 :

Pupil´s Book (PB) 59/12 :
informace k výuce: Během absence by si žáci měli doplňovat poznámky a pracovní sešit. Rovněž mohou procvičovat on-line. Základní slovní zásoba je na stránkách pod danou kapitolou.

V učebnici není slovníček, proto si budeme slovíčka z hodin zapisovat do sešitu/slovníčků. Tímto si děti trénují psaní. Slovní zásobu budu rovněž postupně doplňovat i na tyto stránky.

Každý týden budeme psát test na opakování - slovíčka, větná spojení, doplňování, spojování atd.

Děti mají možnost procvičovat online přímo v aplikaci k učebnici Kid´s Box 2 na www.cambridgelms.org/primary. Je nutné se registrovat. Přihlašovací údaje jsou v pracovním sešitě (Activity Book) na vnitřní straně desek. Děti můžou trénovat samostatně nebo se mohou přihlásit do skupiny třídy, kde i já vidím jejich pracovní nasazení. Přihlašovací údaje pro naší skupinu:
- class name: stars 3CD
- class ID: class3CD

probrané učivo:Slovní zásoba:
slovíčka Unit 1 : pozdravy, čísla do 10, barvy, abeceda, hláskování slov, představení (jméno, věk), osobní zájmena
slovíčka Unit 2 : školní potřeby, škola, čísla do 20, předložky místa, vazba "there is", "there are", ovoce, zvířata
slovíčka Unit 3 : hračky, oblečení, předložky místa, zájmena "this", "these", oblečení, přivlastňování se ´s, přídavná jména
slovíčka Unit 4 : dům, místnosti, vybavení domu, básnička, zájmena "that", "those", "mine", "yours", tázací zájmeno "whose"
slovíčka Unit 5 : rodina, sloveso umět "can", slovesa pohybu a činností, přítomný čas průběhový, Vánoce
slovíčka Unit 6 : jídlo, pití, potraviny, části dne, oblíbené jídlo, nabízení, sloves mít "have got", sloveso mít rád "like"
slovíčka Unit 7 : zvířata, předložky místa, mám rád - já také, nemám rád, slovesa "to be", "to have got", "can"
slovíčka Unit 8 : město, místa ve městě, předložky, otázka kde "Where", kolik "How many", rozkazovací způsob
pomůcky na AJ:učebnice Kid´s Box 2 (Pupil´s Book)
pracovní sešit k učebnici Kid´s Box 2 (Activity Book)
psací potřeby
linkovaný sešit A5 - na zápis z hodiny a slovíčka
linkovaný sešit A5 - na testy
na procvičování: www.britishcouncil.org/learnenglishkids
duolingo
www.cambridgelms.org/primary

Olga Fernando
fernando@zsuvaly.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přehled učiva pro školní rok – pro skupinu 2D1 a 2D2 – Olga Fernando

září – listopad
Opakování: slovní zásoba z 1.třídy
Poslech CD - doma nahrávky 27 - 36
Slovní zásoba: dům, pokoj, rodinafloor, wall, ceiling, window, door, table, chair, carpet, sofa, lamp, house, roof, chimney, like, bingo, mother, father, brother, sister, baby brother, grandmother, grandfather, family, sometimes, blond, light , dark, grey, gorilla, toucan, got, by, dove, butterfly, glasses, water, shout, wish, grandma, quietly, loudly, shouting, talking, wear, near, down, fall, daughter, fish, log, frog, bug, nice, cool, hot, garden, spot, difference, numbers 11-20
Slovní spojení:Is it...? , Yes, it is. , No, it isn´t. , Do you have a ..... ?, This is my ......, Who can you see?, What colour is your hair?, My hair is ……, I´ve got ….. , There are ….. , Who is…? , What is …. ?, Do you wear …. ?,.
Příběhy a říkadla:My family
Hair Chant
Animal House Chant
I´ve Lost My Glasses
Písničky:Five Little Spackled Frogs

prosinec – březen
Poslech CD - doma:nahrávky 33 - 43
Slovní zásoba:happy birthday, party, fine, good, time, ice cream, popcorn, orange juice, candles, birthday cake, old, years, hooray, magician, magic show, hat, magic wand, love, abracadabra, ball, box of chocolate, doll, handbag, book, bracelet, hamster, present, clap, high, low, reach, wiggle, pat, shake, body, our, line, dancing, playing, band, skipping rope, drums, guitar, eat, drink, time to, beautiful, full, bread, butter, jam, eggs, cheese, jelly, juice, strawberry
Slovní spojení a povely:How are you?, I am fine., How old are you?, I am …years old. ., Glad to see you., What´s in the ….. ?, It is a…. ., Here is a…. , If you like …… clap your hands., It´s time to eat…, It´s time to drink …. , I like…, I don´t like… ,
Příběhy a říkadla:Age Chant
The Magic Show
We are dancing
Time to Eat and Drink
Písničky:Happy Birthday! Hooray!
Reach Up High

duben – červen
Poslech CD - domanahrávky: 42 - 50
Slovní zásoba: Weather: thunder, raindrops, wet, sunshine, hurry up, soon, dry, listen, sky, way, sun, sunny, rain, rainy, wind, windy, cloud, cloudy, thunder, lightning, stormy, map, hot, cold,
Clothes: wearing, shirt, skirt, sandals, hat, shorts, T-shirt, cap, ice-lolly, coat, scarf, gloves, boots, trousers, sweater,
myself, yourself, left, right, all, turn, about, last, quiet, help, hole, walking, hopping, jumping, running, falling, climbing, again, along, lane, fast, goodness, boat, fox, with, without, umbrella
Slovní spojení / věty:Say and colour. , Let´s sing. , What´s the weather like today. , It is … , Here´s the …. , What colour is ….. ? , What colour is ….. ? , What are you wearing? , Are you wearing …. ? , Say and stick, We are ….. , Spot the difference
Příběhy a říkadla:Weather
Going For A Walk
Do you want a hat?
Písničky:I Hear Thunder
Looby Loo

Nové informace:

Vážení rodiče, 
z důvodu onemocnění pejska se dnes 21. 2. akce „Komunikace se psem“ ruší. Náhradní termín budu vědět po jarních prázdninách. Děkuji za pochopení.

Dobrý den,
v notýsku ŠD jsou nové informace ohledně akcí školní družiny. Prosím o potvrzení a stvrzení podpisem.  
                                                                                                       Děkuji                       V. Bláhová

 

 

 

Domácí příprava do 24. 3. 2020

 

K otevření vás program navede. Zapotřebí je pomoc dětem se zaregistrovat někde, uvést vaši adresu,…

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php   ….děti znají , děláme ve škole

https://www.umimeto.org/

https://www.redmonster.cz/kurzy

https://www.vcelka.cz/

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php

 

Výtvarná výchova, pracovní činnosti:
http://vytvarne-namety.cz/

 

 

 

 

Napište třídní učitelce (Send a message to the class teacher)

5 + 1 =