Vyberte stránku
Všechny naše princezny...

Vážení návštěvníci,

na těchto stránkách najdete aktuální informace o dění v naší třídě, plánované akce třídy, školy, informace pro děti, rodiče apod. Doufám, že budete s přísunem všech informací spokojeni.

třídní učitelka Mgr. Jitka Hloušková

Kontakt

Třída: 3.A

Třídní učitelka:
Mgr. Jitka Hloušková

E-mail: hlouskova@zsuvaly.cz

 

Aktualizováno k 13. 10. 2017

ROZJÍŽDÍME:

víkendový deník medvěda Mikrofona

pravidelné páteční referáty 

čtenářský deník

dílny čtení (12. 10.)

  Výsledek obrázku pro knihy

připravte se na ztížený přístup ke škole z důvodu rekonstrukce náměstí

kontrolujte dětem pravidelně vlasy, rádi bychom se těch všivých breberek definitivně zbavili

 

Týdenní plán 16. – 20. 10. 2017

MATEMATIKA: učebnice str. 28; PS str. 23

ČESKÝ JAZYK: učebnice str. 31; PS str. 18

PRVOUKA: učebnice str. 19; PS str. 112

19. 10. 2017 proběhne dílna čtení – děti si přinesou vlastní rozečtenou knihu (pokud nemají, mohou si knihu půjčit v městské knihovně)

další referát – 3. 11. – Hanička

 

Během října je třeba zaplatit zálohu na školu v přírodě, prosím o 1000,- co nejdříve

Zkontrolujte v systému vaši adresu, mnoho dětí má napsanou adresu, kde s jistotou nebydlí

Omlouvejte absence, stále zůstávají některé neomluvené hodiny ze září

Pravidelně budeme psát diktáty, doplňovačky, různá cvičení a také písemky z matematiky na +; -; x; / a různé úkoly. Prosím, aby děti nepodcenily pravidelnou přípravu. ČTĚTE, ČTĚTE, ČTĚTE

 

UČIVO PROBRANÉ K 13. 10. 2017

MATEMATIKA: učebnice str. 24; PS str. 20 (obvod, obsah, dělení, indické násobení, kresba jedním tahem)

ČESKÝ JAZYK: učebnice str. 27; PS str. 15 (opakování, spodoba, stavba slova, slova příbuzná)  

PRVOUKA: učebnice str, 17; PS str. 9 (plán třídy, dopravní výchova, zemský povrch, typy krajin)

Na stránku byly vloženy 2 dokumenty, které jsou vhodné jako příprava na plánovaný test

prehled uciiva 3.třída unit 1

opakovani k testu unit 1

Pomůcky, které budou děti ve 3. třídě potřebovat

Pomůcky do výuky:

  • mazací tabulka a fixy
  • ořezávátko se zásobníkem
  • guma
  • nůžky
  • kružítko (nejlépe s možností aretace naměřené hodnoty)
  • pravítko
  • lepidlo v tubě
  • psací potřeby + tužka č. 2, č. 3
  • pastelky

Tělesná výchova na 2. pololetí:

  • tričko s krátkým rukávem
  • kraťasy
  • tepláky
  • mikina
  • ponožky
  • vhodná sálová obuv
  • švihadlo

Výtvarná výchova:

  • vodovky
  • anilínové barvy
  • štětce
  • kelímek na vodu
  • modelovací podložka
  • plastový ubrus na lavici
  • zástěru

 

 

Knihy :
 
 
Matematika :
 
Český jazyk :

Anglický jazyk :

Odkazy na zajímavé stránky, hry :

https://www.starfall.com/n/me/me/play.htm?f

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-with-english/teddy-dresser

https://www.kizclub.com/storytime/threepigs/pig1.html

https://www.mightybook.com/potter.html

Písničky :

https://www.mightybook.com/classics.html

Krátké příběhy pro děti :

https://elt.oup.com/student/happyhouse/stories/?cc=cz&selLanguage=cs

Slovníček pro nácvik výslovnosti :

https://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal

Obrázkové knihy :

https://www.booksforkids.cz/

Dále bych vám ráda doporučila dvojjazyčné knihy nakladatelství Thovt, které jsou opravdu moc pěkně zpracované :

https://www.thovtknihy.net/thovt_edice.php?edc=13

Zajímavé stránky :

www.prirodovedci.cz

MAJÁK

Téma je Cesta kolem světa

Děti pracují v týmech podle jednotlivých světadílů a každý den jeden ze světadílů navštívíme

1. den Amerika

Jako správní indiáni jsme si vyzdobili totemy, udělali jsme si výlet k pramenu řeky Nisy, kde jsme postavili indiánské městečko pro skřítky, při osídlování Ameriky jsme využívali morseovku, ale také signální ohně, zahráli jsme si národní sport baseball a založili jsme si lodní deníky, do kterých zaznamenáváme průběh naší plavby kolem světa

2. den Afrika

Přes noc jsme dopluli do Afriky, kde jsme začali bojem o boty, aby nás písek Sahary nepálil do chodidel. V Egyptě jsme se setkali s mumiemi, tak jsme si sami vyzkoušeli jaké to je, být mumií. Učili jsme se nosit vodu na hlavě jako správné černošky a přenášet vodu v dlaních či na zádech. Vyrobili jsme si masky afrických válečníků.

3. den Evropa

Jako každý Ital už umíme skládat krabice na pizzu, jako Holanďané jsme chytali své sýry, jako správný námořník umíme vázat uzly, luštit šifry a známe také evropské země, které jsme si museli rozluštit. Odpoledne nás čekaly rytířské turnaje, ve kterých se zápolilo v mnohých disciplínách. Po útoku na hrad, přetlačované i šermování však zůstalo mnoho raněných. Naštěstí přežili všichni.

4. den Austrálie, Asie

Dopoledne jsme dopluli do Austrálie, kde jsem trénovali klokaní skoky, račí závody. Po obědě v asijském stylu jsme přepluli na největší kontinent, tedy do Asie. Poprali jsme se s japonskou abecedou, Vyzkoušeli si chůzi na dřevácích, které patřily gejšám a přenášeli jsme rýži v dlaních, abychom večer neměli hlad. Před večeří se zatáhla obloha a konečně přišla bouřka, která pročistila vzduch. Po večeři jsme uspořádali párty, na které jsme se všichni výborně bavili.

5. den odjezdu

Po dopoledním balení jsme celý týden vyhodnotili jako úspěšný a po obědě vyrazili domů.

https://www.rajce.net/a12877167  ODKAZ NA FOTKY Z AKCE (DOPLNĚNO)

Zdravíme všechny z prvního dne naší školy v přírodě. Dojeli jsme podle plánu, udělali jsme si krátkou procházku po okolí a po večeři jsme děti seznámily s tématem naší školy v přírodě. Putování „z pohádky do pohádky“ začneme hned u perníkové chaloupky. Překonáme nástrahy zlé Ježibaby a snad se úspěšně vymotáme ze začarovaného lesa.

Pokud byste měli potřebu mě kontaktovat, napište mi SMS. Signál je tu rozverný a nikdy dlouho nevydrží!

PONDĚLÍ S PERNÍKOVOU CHALOUPKOU

Po celkem klidné noci jsme se probudili do uplakaného rána, Chvíli mrholilo, pak padaly trakaře a vzápětí svítilo sluníčko. Děti hned ráno zjistily, že dnešní den se bude motat kolem Ježibaby, perníků a bloudění po lese. Začali jsme výrobou perníkových chaloupek, ale sluníčko nás vylákalo na procházku. Pro jistotu jsme se vybavili pláštěnkami, které se nám velmi hodily. Ale z cukru nejsme a taky jsme se o tom přesvědčili. Po odpoledním klídku nás zase vylákalo pěkné počasí. Vydali jsme se do lesa plnit různé záludné úkoly. Oloupili jsme Ježibabu o bonbóny, pomohli jí s počítáním, nasbírali jsme perníky různých geometrických tvarů a na závěr jsme se vydali na útěk s plnou pusou piškotů. Je to docela fuška zhltnout perník nebo piškot a pak zapískat heslo. Ale všechno dobře dopadlo. Ježibaba nikoho nechytla a teď večer už všichni spokojeně oddychujeme v postelích.

ÚTERÝ S ČERVENOU KARKULKOU

Dnes jsme se celý den vyhýbali nástrahám temného lesa, ve kterém na nás číhal vlk. Ač starý a slepý, přesto nebezpečný. Karkulka nám půjčila košíky a my jsme se snažili je naplnit. Úspěch byl vrtkavý. Vzápětí jsme se stali těmi slepými vlky a snažili se najít košík plný dobrot. Všichni jsme šli najisto, přesto každý jinam. Jako staří vlci jsme se snažili přiblížit ke Karkulce, která na nás tiše volala. Někteří marně. Po obědě nás překvapil déšť. Proto jsme si připomněli celou pohádku. Správně jsme ji seřadili a vyprávěli ji ostatním. Po svačině na nás vykouklo sluníčko, tak jsme se vydali do temného lesa, kde jsme místo vlka objevili nádherné skalní reliéfy. Trochu jsme si potrápili mozek a trénovali paměť. A světe div se, ono to fungovalo. Po večeři jsme na procházce potkali zase toho sešlého a slepého vlka a snažili se ho připravit o jeho poklad. Vlk sice neviděl, ale přesto byl moc šikovný. Přelstili ho jen ti nejšikovnější. Na závěr jsme vyhodnotili den a teď jen čekáme, jaké počasí se na nás zítra chystá.

STŘEDA S DVANÁCTI MĚSÍČKY

Od rána nás provázel déšť, déšť a zase déšť. A i když se macecha s Holenou snažily vyhnat nás pro fialky, my jsme se nedali. Čas do oběda jsme trávili s pohádkovým pexesem a při té příležitosti i procvičováním abecedy. To nám zabralo čas až do oběda. Po obědě jsme se stali pohádkovými dědečky a vymýšleli jsme pohádky na zadaná slova. Déšť neustával tak jsme dál bystřili mozky při AZ kvízu. Bohužel jsme zjistili, že děti jsou tak chytré, že se nám nepodařilo je nachytat. Pak se na nás konečně usmálo sluníčko a mohli jsme vyrazit ven. A kam jinam než na jahody. Ty lesní jsou totiž nejlepší. Cestou jsme si i zahráli tichou poštu. Z originálu „Maruška jde pro fialky, jahody a jablka“ jsme si vyslechly věty „Maruška šla pro jahody a maliny“, „Šla pro jídlo“, „—„. Po večeři jsme si přečetli pohádkové příběhy vlastní výroby a užili si blbnutí s kamarády.

Vypadá to , že tu chutná nejen dospělým, ale i dětem, protože každé jídlo si mnozí přidávají.

Podle předpovědi nás čeká den bez deště, tak se těšíme co nám připravila Šípková Růženka.

ČTVRTEK SE ŠÍPKOVOU RŮŽENKOU

Konečně na nás ráno vykouklo sluníčko a slibovala nám prosluněný celý den. Poté, co jsme zjistili, jaká pohádka nás dnes bude provázet, vyrazili jsme do terénu. Protože program byl bohatý, svačinu jsme si sbalili s sebou. Zmatená pejsek s kočičkou nám mezitím pověsili „prádlo“. Jenže pomíchali různé pohádky. Dětem se však povedlo vše uvést na pravou míru. Po obědě a zaslouženém odpočinku nám pro změnu Ježibaba poházela protiklady na louku a za jejich porovnání nás slíbila prozrazení cesty ke hradu se spící Růženkou. I přes naše zmatené výrazy jsme se i s tímto úkolem úspěšně poprali. A aby toho pobíhání nebylo málo, další škodolibá víla zkoušela naši trpělivost s jazykolamy. „Pudl prdl pudr“, „Kup tu kupu hub“, a jiné zlomyslnosti. Za spolupráce všech týmů se s tím popral opravdu každý, i když mnozí byli na pokraji zoufalství. Cestou zpět se stala obrovská tragédie… Simona ztratila píšťalku. Hledali jsme hledali a taky našli. Až před večeří Simona prozradila, že to až taková náhoda nebyla. A o večeři jsme zabalili kufříky a už se na vás těšíme.

Pokud ve svém kufru najdeme něco, co opravdu není vaše (třeba jednu ponožku), doneste to do školy a uděláme bazárek!

Napište třídní učitelce

14 + 2 =