Vyberte stránku

Vážení návštěvníci třídy 1.B,

na těchto stránkách najdete aktuální informace o dění v naší třídě, plánované akce třídy, školy, informace pro děti i rodiče. Doufám, že budete s přísunem informací spokojeni.

třídní učitelka Mgr. Jana Formandlová

Kontakt

Třída: 1.B

Třídní učitelka: Mgr. Jana Formandlová

E-mail: formandlova@zsuvaly.cz

15. září 2019

 

  • Pochvala všem dětem za úspěšné zvládnutí dalšího týdne. Již jsme ve škole delší dobu, je to pro některé děti náročnější. 🙂
  • Prosím o pravidelnou kontrolu penálů, ořezávání pastelek a tužek. 
  • Někdo si už zapomněl pracovní sešity a neměl do čeho pracovat. Prosím o kontrolu a dohled rodičů nad domácí přípravou.
  • Děti dostaly růžový notýsek s hodnocením týdne. Berte to jako informační kanál a motivace pro děti. Někdo už má co napravovat. Od příštího týdne budeme vybarvovat každý den 2 obrázky dle chování a aktivní práce ve škole. Pokud bude méně obrázků vybarvených, něco není v pořádku.
  • Některé děti nemají úplný seznam věcí na výtvarnou a tělesnou výchovu. Chybí lepidla, štětce, kelímky, molitanové míčky,…Prosím o rychlé doplnění, abychom mohli s pomůckami pracovat. Děti pláčou a jsou smutné, když jim něco chybí.
  • Děkuji všem rodičům za spolupráci a trpělivost. 🙂

Přeji pohodový týden. J.F.

8. září 2019

 

  • Děkuji všem aktivním rodičům za účast na třídní schůzce. Moc děkuji za spolupráci a zvládnutí náročného začátku roku. 🙂
  • Chválím děti za zvládnutí prvního náročného týdne. Už to bude jen lepší. Máme zavedená třídní pravidla. Budeme pracovat na jejich dodržování. 🙂
  • Od pondělí se učíme dle rozvrhu. Nosíme si penál s ořezanými tužkami a pastelkami, barevné složky s pracovními sešity.
  • Každý den bude zadán krátký domácí úkol (pondělí – čtvrtek). Poznáte ho obrázkem domečku u daného cvičení. Úkoly zpočátku budou velmi motivační a krátké. Prosím důsledně dbejte na správné sezení, držení tužky,…
  • Ve středu bude první půlená hodina. Skupiny viz níže. 
  • Ve čtvrtek 2. hodinu půjdeme na vycházku s názvem – Jak správně chodit po Úvalech.
  • Děti budou chodit na oběd o 20 minut dříve před ukončením poslední hodiny, aby měly čas se v klidu najíst.

Skupina ranní (1B1): Vítek, Lenička, Adélka, Honzík, Míra, Marek, Adrianka, Anička F., Verunka F., Tomáš, Barborka, Vojta, Oskar

Skupina od 8.45 hodin (1B2): Verunka K., Max, Anička M., Eliška, Hani, Lucas, Zuzanka, Lucka, Anička V., Elenka, Pája, Anička Ž.

Hezký zářijový týden. J.F.

Milí prvňáčci,

vážení rodiče, zdravím Vás všechny po prázdninách. Doufám, že jste si všichni odpočinuli a nabrali síly na následující rok. Budu se těšit na setkání s Vámi v pondělí 2. září ve třídě 1.B v 8.00 hodin.

STARTUJEME 🙂

  • pondělí 2.9. –  8.00 – 8.45 hodin
  • úterý a středa 3. – 4.9. –  8.00 – 9.30 hodin
  • čtvrtek a pátek – 5. – 6. 9. – 8.00 – 10.30 hodin
  • Od příštího týdne již budeme fungovat dle rozvrhu (najdete v záložce rozvrh hodin).
  • V pondělí 2.9. proběhne slavnostní zahájení školního roku. Děti dostanou klíček od šatní skříňky. Od úterý se už přezouváme. S sebou po celý týden penál, bačkory, svačinu, pití a dobrou náladu.
  • Do konce tohoto týdne přinést: věci na tělocvik – v tašce nebo v sáčku, věci na výtvarnou výchovu – uklidíme do barevných krabic ve třídě, podsedák, košíček nebo krabici do lavice,  případně květinu na okno. VŠECHNY VĚCI PROSÍM PODEPSAT!
  • V tomto týdnu budeme končit dle výše uvedeného rozvrhu. Přivedu děti do šaten. Pokud budou mít doprovod, odchází domů. V jiném případě zůstávají v družině.
  • Ve čtvrtek 5. září bude organizační třídní schůzka v 17.00 hodin ve třídě 1.B. Na programu bude organizace školního roku, pravidla, seznámení s bakaláři, stránky třídy, spolupráce s družinou… Budu se těšit. 🙂 S SEBOU – 30 – 40 KUSŮ EUROOBALŮ DO ŠANONU.

Přeji úspěšný start do nového školního roku. 😀

Jana Formandlová

16. – 20.9. 2019

1.B týdenní plán - Formandlová

PředmětTémaUčebnicePracovní sešit
ČteníPrůpravná cvičení
- práce se jmény dětí
- písmena O, U, A
- sluchová analýza
- ranní zprávy
- rozvoj komunikačních dovedností
Začínáme číst a psát
10,11, 14 - 19
Hrajeme si ve škole i doma
8 - 17
PsaníPrůpravná cvičení
- správné sezení
- správné držení tužky
- uvolňovací cviky
MatematikaUrčujeme počet..
- počítání do 5
- rytmus
s. 12 - 14
PrvoukaVe třídě
Jsme jedineční
s. 9 - 10
en flag Informace pro skupinu A52 – Olga Fernando

Informace z výuky AJ – Olga Fernando
ze dne: 13.5.2019
informace k výuce: Chválím žáky za prezentace videí svého pokoje a zvířátka nebo dne. Žáci podali pěkné výkony. Nyní mají za úkol si připravit povídání o městě (kde žijí nebo dle vlastní volby). K povídání si mohou připravit plakát. Osnovu jsme si upřesnili. Úkol je hodnocen. Mají na to týden.

color="purple">Nyní čekáme na výsledky soutěže CUP.

Každý týden budeme psát test na opakování - slovíčka z učebnice i z časopisu JUMP, větná spojení, popis obrázku atd.

Děti mohou trénovat angličtinu pomocí aplikace "duolingo". Za 200 nasbíraných bodů dostanou malou jedničku. Abych mohla kontrolovat, je třeba v profilu nastavit "sdílení" - sdílet pokroky s: fernando@zsuvaly.cz, sekce nebo třída: crew 4. (přihlašovací údaje z loňského roku).

Děti mají možnost procvičovat online přímo v aplikaci k učebnici PROJECT na www.projectonlinepractice.com (přihlašovací údaje jsou na štítku v pracovním sešitě). Přihlašovací údaje pro naší skupinu:
- class name: crew 5ab
- class ID: C-768-836-0152


probrané učivo:U: do str. 61
PS: do str. 51/5
Slovíčka v PS: 84 celá lekce 5, až do slova "welcome"
JUMP: April
Opakujeme: vazbu there is/are, předložky místa, předložky času, město a minulý čas pravidelných sloves a příklady nepravidelných sloves především WAS / WERE, go - went, see - saw, meet - met, u pravidelných koncovka - ed

pomůcky na AJ:učebnice Project 1
pracovní sešit k učebnici Project 1
psací potřeby
linkovaný sešit A5 - na zápis z hodiny
linkovaný sešit A5 - na testy
(děti mohou pokračovat v sešitech z loňska)
portfolio (desky) A4 na pracovní listy
na procvičování: www.britishcouncil.org/learnenglishkids
duolingo
www.helpforenglish.cz
www.oup.com/elt/project

www.projectonlinepractice.com

Informace k výuce pro skupinu 1B1 a 1B2 – Olga Fernando

Výuka v 1. třídě - 1 hodina týdně
Vážení rodiče,

výuka anglického jazyka probíhá jednou týdne. V hodinách budeme pracovat s učebnicí a pracovním sešitem Kid´s Box 1, nakladatelství Cambridge. V hodinách budeme dětem pomáhat vytvářet správný postoj k výuce anglického jazyka. Děti se v hodinách angličtiny učí nová slova a větná spojení zábavnou formou pomocí her, písniček a tvoří různé barevné pomůcky.

Při první hodině dostanou děti učebnici a pracovní sešit. Tyto pomůcky budou děti používat v první i druhé třídě. Nahrávky na domácí poslouchání budu průběžně ukládat na www stránky třídy. Děti budou mít za úkol (ideálně) každý den poslouchat několik krátkých nahrávek. Děti jim zprvu nebudou rozumět, ale postupně si osvojí význam slov při hodinách. O poslechu nahrávek si děti povedou zápis do tabulky v učebnici a tímto bych Vás chtěla požádat o kontrolu a podpis. Probranou slovní zásobu budu postupně doplňovat na www stránkách. Rovněž budou děti potřebovat vybavený penál (tužka, pastelky, nůžky a lepidlo). V hodinách na děti budu hovořit především anglicky. Pracovní sešit si budou děti nechávat ve škole.

Informovat Vás budeme na www stránkách třídy, zprávami nebo na nástěnce v elektronické žákovské knížce. V případě dotazů mě prosím kontaktujte.

Olga Fernando, fernando@zsuvaly.cz
Přehled učiva pro školní rok

září – listopad
Poslech nahrávek - domaposlech-aj 1-10

prosinec – březen
duben – červen

MěsícDatumČasNázev akceVíce info
září2. září
8.00 - 8.45Zahájení školního roku
3. - 6.9.
Kurz Osobnostně sociální výchovyPotřebujeme pouze penál
5.9.17.00 hodinTřídní schůzka v 1.B
12.9.9.00 hodinJak správně chodit v Úvalech
24.9.Focení dětí
říjen21.10.7.30 - 12.00Kocour Modroočko - divadlo U Hasičůzačátek představení v 9.30 hod, hrazeno z TF
listopad21.11.7.30 - 12.00 Příhody včelích medvídků - divadlo U Hasičůzačátek představení v 9.30 hod, hrazeno z TF
28. nebo 29.11. ?8.00 - 11.40vánoční dílnytvoření na vánoční jarmark ve spolupráci s rodiči
30.11.Vánoční jarmark
prosinec5.12.Čertoviny
20.12.8.00 - 11.40vánoční besídka
leden
únor
březen13.3.Den otevřených dveří
Kudy chodí písničky - pěvecká soutěž
duben22.4.Den Země
květen
červen24.6.Cvičení CO
29. - 30.6.ředitelské volno

Odkazy, na kterých najdete stránky k procvičování učiva

https://www.matika.in/cs/

https://matematika.hrou.cz/

https://rysava.websnadno.cz/Matematika-3rocnik.html

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_3.roc/bp1.html

https://rysava.websnadno.cz/Prvouka-3rocnik.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/

                                           

Omlouvání zameškaných hodin

  • Zákonný zástupce je povinen informovat třídního učitele do 3 pracovních dní o nepřítomnosti žáka jakýmkoli způsobem – ústně, telefonicky, SMS, email, ŽK
  • Po ukončení absence omlouvá zákonný zástupce nepřítomnost dítěte do žákovské knížky ihned po nástupu do školy

Systém hodnocení v ŽK

  • váha 1 – aktivita v hodině, práce ve výchovách, skupinové práce, čtení textu, pětiminutovky…
  • váha 2 – testíky 5 – 15 minut, diktáty, přepis, přednes básně, práce s textem,…
  • váha 3 – čtvrtletní, pololetní, závěrečné práce

Čtení

Čtení patří k nejdůležitějším dovednostem potřebným pro další vzdělávání, sebevzdělávání a celoživotní vzdělávání. Proto budeme této dovednosti věnovat hodně času a prostoru, aby čtenářská gramotnost zajistila čtenáři pozitivní přístup ke čtenému, působila pozitivně na jeho další rozvoj. Pro děti je čtení nepochybně velmi těžká disciplína, dá jim to mnoho práce, aby text správně a plynule přečetly. Potřebují hodně soustředění k porozumění nejen toho, co četly, ale také je třeba přemýšlet o vztazích, souvislostech, předvídat, co se asi stane apod.

Proto věnujeme čtení co nejvíce času, abychom daného cíle co nejdříve a uspokojivě dosáhli.

Čtenářské dílny

Ve čtenářských dílnách se věnujeme společné četbě – F. Nepil – Já Baryk. Jde o společné zážitkové čtení. Každému měsíci odpovídá jedna kapitola. Nejdříve si povídáme o daném měsíci, co se děje s přírodou, se zvířaty, rostlinami, co dělají lidé a děti. Také se snažíme předvídat, co asi bude Baryk řešit, s jakým zvířetem se setká,… Následuje samotné čtení, které je rozděleno na dvě části. V průběhu čtení si vysvětlujeme neznámá nebo méně používaná slova. Na závěr dětského čtení si děti poslechnou čtený text ještě jednou v mém podání. Na závěr si svými slovy řekneme, o čem jsme četli. V druhé hodině také náš zážitek zaznamenáme do sešitu – Čteme, píšeme a přemýšlíme. Různými technikami a metodami se snažíme uchovat obsah či zážitek z přečteného textu. Někdy doplníme ilustrací.

Čtenářské dílny jsou také naplněné prací s vlastní knihou. Jde o prezentaci svojí knihy. Vyhledat název knihy, autora, ilustrátora, nakladatelství apod. Důležité je, aby děti dokázaly svoji knihu představit, říci krátce o čem je, ukázat nějaké obrázky a také přečíst ostatní krátkou ukázku. Tímto způsobem budeme pracovat s knihami po podzimních prázdninách.

Práce s odbornými texty vyžaduje zároveň práci s informacemi, které již dítě zná, něco ví, a zároveň další informace od čteného textu očekává. Nejdůležitější je uvědomění si, co již vím a co bych chtěl vědět. V tento okamžik budeme pravidelně využívat metod kritického myšlení, které vedou k porozumění a práci s textem.

BRAINSTORMING

Cílem je shromáždit co nejvíce názorů na daný problém, hledat cesty k řešení problému, shromáždit informace o daném problému, možnost vyslovit nápady a myšlenky, prostor pro diskusi.

Postup: Děti si nápady zapisují samostatně, ve skupině. Všechny nápady shromažďuje učitel – zapisuje na tabuli, na papír,  ….slouží jako impuls k přemýšlení, řešení problémů atd.

POJMOVÁ, MYŠLENKOVÁ MAPA

Uplatňuje vědomosti, zkušenosti, prohlubuje poznání, zpřesňuje vztahy mezi pojmy,.. Učí srovnávat, hodnotit, vysvětlovat, interpretovat, učí se učit, tvoří se názor na problém. Děti se učí hledat souvislosti, třídit pojmy, hledat otázky a odpovědi apod.

Postup: doprostřed velkého papíru  napiš pojem, problém, otázku a zakroužkuj. Rozvíjej dané téma formou dalších bublin, větví apod. Je možné pracovat nejen se slovy, ale i s obrázky, s barvami apod.

I.N.S.E.R.T.

Slouží k pozornému vnímání textu při prvním čtení, uvědomovat si, co čtu. Hned pracuji s informacemi. Na konci každého řádku, věty si dělám dohodnuté značky.

fajfka – danou informaci jsem věděl nebo jsem si ji myslel

mínus – daná informace je v rozporu, co jsem si myslel, myslel jsem si to jinak

plus – nová informace

otazník – chtěl bych se ještě dozvědět

Dané značky v textu je možné prodiskutovat ve skupině. S informacemi pracujeme dále ještě ve formě tabulky. Do každé kolonky zapisujeme 1 – 3 ucelené informace.

PĚTILÍSTEK

Učí přesně formulovat myšlenky, upevňuje nové téma, pojem, pochopení, snaha stručně shrnout téma, názor, postoj. Struktura má pět řádků:

1.řádek – 1 slovo (podstatné jméno, název, téma ) např. Kočka

2.řádek – 2 slova (přídavná jména, vyjadřují, jaké podstatné jméno je) např. divoká, roztomilá

3. řádek – 3 slova (slovesa, děj, co kdo dělá, činí, koná) např. mňouká, loví, přede

4. řádek – 4 slova (věta, souvislé vyjádření) např. Kočka domácí je savec.

5. řádek – 1 slovo (synonymum, vyjádření podstaty, pocitu,..) např. Číča

Napište třídní učitelce

6 + 1 =