Vyberte stránku

Český jazyk učí ve školním roce 2017/18  na 2. stupni tyto učitelky:

Mgr. Alice Javůrková

Mgr. Bohdana Valášková

Mgr. Milada Boháčková

Mgr. Hana Chrastilová

Kontakty:

Vedoucí předmětové komise českého jazyka:

Mgr. Bohdana Valášková – valaskova@zsuvaly.cz

Mgr. Alice Javůrková – javurkova@zsuvaly.cz

Mgr. Milada Boháčková – bohackova@zsuvaly.cz

Mgr. Hana Chrastilová – chrastilova@zsuvaly.cz

 

 

Pracovní sešity na český jazyk pro školní rok 2017 – 2018 – nakladatelství TAKTIK

Sešity zakoupíte v prodejně Albra Úvaly, tel.281 980 201-2

Cena: 89 Kč

Prodejní doba hlavního skladu a vzorkovny v Úvalech: pondělí až pátek od 06:30 do 14:30 hodin

– 6. ročník – Hravá čeština 6. ročník – žlutý
– 7. ročník – Hravá čeština 7. ročník – modrý
– 8. ročník – Hravá čeština 8. ročník – fialový
– 9. ročník – Hravá čeština 9. ročník – zelený
http://www.albra.cz/hrava-cestina-9-rocnik-zs-a-vg-pracovni-sesit–479-900.html

 

Zapojte se do projektu Čtení pomáhá. Budete mít radost nejen ze čtení, ale i z toho, že jste konkrétním lidem pomohli.

Projekt Čtení pomáhá rozdělí každý rok 10 milionů korun na dobročinné účely. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou dětští čtenáři. Každý školák, který se zapojí do projektu, získá po úspěšném vyplnění testu kredit padesát korun, který věnuje na jeden z nominovaných projektů.

Odkazy na volně stažitelné knihy – pokud nějaký najdete, budu ráda, když mi ho pošlete. 🙂

Děkuji paní Hanuškové.

https://www.kosmas.cz/knihy/166203/povidky-malostranske/?open=download
Odkazy na webové stránky, které mohou pomoci při procvičování českého jazyka:

www.kaminet.cz

www.testpark.cz

https://www.zkousky-nanecisto.cz

https://www.diktaty.cz

https://www.onlinecviceni.cz
https://zena.centrum.cz/deti/grafika/2014/09/24/test-na-iy-delate-take-hrubky-v-dopisech/#utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_campaign=A&utm_term=position-23

https://zena.centrum.cz/deti/grafika/2014/03/31/test-umite-dobre-velka-pismena/

https://zena.centrum.cz/deti/grafika/2012/11/16/test-vyjmenovana-slova-opravdu-je-umite/

https://zena.centrum.cz/deti/grafika/2013/12/10/test-zvladnete-cestinu-pro-pataky/

Čtenářské deníky

Jakákoliv jiná kniha, kterou přečtete a zapíšete.

Forma záznamu:

  1. Záznam z četby pomocí grafického organizéru (kopie u vyučujících)
  2. Záznam z četby formou odpovědí na 5 otázek vybraných z nabídky – rozsah 1 strana A4
  3. Klasický čtenářský deník

Záznam z četby formou odpovědí na 1 – 3 otázky vybraných z nabídky – rozsah 1 strana A4

  • Kdybych se ocitl v obraze toho příběhu, co bych viděl, slyšel, cítil?
  • Co bys na tom (příběhu, postavě, okolnostech) změnil? Co tě k tomu vede? Jaké by to mělo důsledky pro (kapitolu, situaci, hlavní postavu,…)?
  • Jsi novinář: Vymysli 2 – 3 otázky pro hlavního hrdinu. Jak by na ně odpověděl?
  • Jaké další možnosti postava (jedna vybraná) měla a proč si je nevybrala?
  • Kdybys měl možnost přejmenovat hrdinu – jak by se jmenoval? Jak jsi sám spokojený se svým jménem?
  • Jak by ti bylo, kdybys žil ve stejném prostředí?
  • Kdybys mohl proměnit hrdinovy/postavy ve zvíře (byla by to bajka), které by to bylo a proč?
  • Kdyby si hrdina měl pořídit nějaké zvířátko, které by to bylo?
  • Co nosí hlavní hrdina v kapsách? Co tam rozhodně mít nemůže?
  • Která postava je pro hlavního hrdinu nejdůležitější a proč. Ke které postavě má negativní vztah a proč? Bez koho si asi neumí představit svůj život, kdo by mu asi nechyběl, nebo by mu chyběl méně? Z čeho tak usuzuješ?
  • Jakou vlastnost máš s hlavním hrdinou společnou a v čem se lišíte?
  • Jak by to u vás doma vypadalo, kdyby byl hlavní hrdina součástí vaší rodiny?
  • Jakou situaci momentálně řeší hrdina – jak ji řeší / vyřešil – jak bys ji řešil ty?
  • Čím tě hrdina překvapil?
  • Co bys mu odpustil / neodpustil, kdyby to byl Tvůj kamarád?
  • Co bys chtěl s hlavním hrdinou prožít a do čeho bys s ním nešel?
  • Jak by si tvůj hrdina poradil, kdyby se ztratil. Co bys mu poradil ty?
  • Napiš 3 – 5 věcí (souvisejících s knížkou), které by si hrdina vzal s sebou na opuštěný ostrov.
  • Vyber jednu postavu a napiš jeho/její strukturovaný životopis.
  • Který dárek si myslíš, že by tvému hrdinovi udělal / neudělal radost a proč? A tobě (ten samý dárek)?

Knihy odevzdáváme v průběhu měsíce, nejpozději ovšem do posledního dne v měsíci. Pokud nejste ve škole, čtenářský deník po někom pošlete, domluvte se se mnou přes e- mail: javurkova@zsuvaly.cz
Klasický zápis do čtenářského deníku:

rozsah – 1 stránka A4 – každá kniha bude začínat na nové stánce

– název knihy

– jméno autora/autorů

– jméno ilustrátora/ilustrátorů

– nakladatelství, rok vydání

– stručný děj

– hlavní postavy

(druh četby – dobrodružná, o přírodě, encyklopedie…/ v jaké době se děj odehrává)
– jak se mi kniha líbila a proč – nejdůležitější a nejdelší část zápisu

(můžete připojit i dopis, vzkaz některé z postav, zamyslet se nad tím, jestli byste jednali stejně,

co byste případně udělali jinak, co vás bavilo/nebavilo, jak se vám líbí tento druh četby…)
– možno doplnit obrázkem, plánkem, fotografií, vstupenkou

– můžete si zapsat i něco o autorovi

(můžete zapsat i divadelní, filmové představení)

Dramatická výchova – v roce 2016/17 není otevřen tento Vp

 

dv1

Dramatická výchova 2 nacvičila pro školní družinu Vánoční hru. – 17. 12. 2015 družina E 1 – 1 a 2.

 

Valašský betlém - foto

Valašský betlém

Dramatická výchova paní učitelky Alice Javůrkové by vám chtěla představit naše první vystoupení. Tato hra se jmenuje Valašský betlém a hrají v ní tyto postavy: dva vypravěči – Pepík a Natálie, pasáčci – Eliška K., Tereza a Eliška V., anděl – Julie , Marie a Josef- Anna a Vašek, a nakonec tu jsou 3 králové, kteří hrají také důležitou roli – Alex, Natálie, a Radka. Na housle nás ve volném čase doprovází Vašek.

Při nácviku jsme se hodně nasmáli, hlavně když s námi hraje velice dobrý herec, Pepík. Naši divadelní hru připravujeme pro školní družinu. Vystoupení se bude konat 16. 12. 2015.

Všichni se moc těšíme na naše první představení.

A o co vůbec jde v této hře?

Vypravěči, tedy já a Pepík, celou scénu uvedou a pak už začíná známý vánoční příběh. Marii a Josefovi se narodí Ježíšek a nemají kam hlavy schovat, a tak Josef šel a místo v chlévě našel. Poté, co pastýři objevili anděla a anděl jim poradil, kam mají jít, odešli, aby dali dary Ježíškovi.

Tři králové objevili na nebi hvězdu a vydali se také do Betléma. Ježíšek dostal spoustu darů a na nebi zářila vánoční hvězda.

Děkujeme, že jsme se mohli s vámi podělit o náš nezapomenutelný zážitek z našich prvních hereckých krůčků.

Natálie Havránková, 7.A

 

Dramatická výchova 1 nacvičila pro 1. stupeň krátké připomenutí lidové tradice Tři králové. – 6. 1. 2015 – první 3 vyučovací hodiny – podle rozpisu ve sborovně.

 

Tři králové (1)

 

Dramatická výchova 1 – Johanka z Arku – živý obraz

V dnešní hodině jsme se učili sestavit Mapu příběhu, který budeme hrát, a seznámili se s technikou,

která se jmenuje Živý obraz.

Nejdříve si každý promyslel myšlenkovou mapu, do které zaznamenal název svého příběhu, postavy,

prostředí, děj a závěr – jak to celé dopadne. Dalším úkolem bylo rozpracovat děj. Jeden z námětů

jsme vylosovali. Následovala příprava kostýmů a rekvizit. Na závěr jsme vytvořili obraz scény upálení

Johanky z Arku. Pak přišlo to nejdůležitější – obraz ožil. Na pokyn každá postava promluvila… Bylo to

velice působivé.

Johanka z Arku - živý obraz

 

Dramatická výchova 2 připravuje představení s názvem Jaro  – předpokládaná vystoupení – školní družina

Děkuji Mgr. Březkové a Mgr. Kuncové, které v době mé nepřítomnosti podpořily děti a připravily vystoupení pro ŠD.

Za fotodokumentaci děkuji Šárce Klocové.

20160427_143730 20160427_143727

 

Školní knihovna opět otevřena!!!

Knihy si můžete vypůjčit domů.

Kde? „ve věži“ – šedivá věžička naší školy – budova C – je vidět na obrázku  https://www.zsuvaly.cz/

Kdo? knihy půjčuje paní učitelka Morávková

Kdy? v pondělí o velké přestávce

          ve středu 13,05  – 14 hodin

          v pátek o velké přestávce

Knihovna se každý měsíc doplňuje o nové knihy.

 

U vchodu budovy A (dřívější vchod pro 1. stupeň) jsou umístěny regály, kde najdete v abecedním pořadí knihy a časopisy, které škola získala díky sbírce knih.

  1. Můžete si je vypůjčit na přestávku.a vrátit

2. Můžete si je vypůjčit na celý den. – a vrátit

3. Pokud by se vám kniha moc zalíbila, můžete si ji půjčit domů.a vrátit

4. Pokud jste se do knihy zamilovali, a proto ji nedokážete vrátit, přineste místo ní jinou, která bude stejně pěkná.

Vypůjčování prostě musí být férové. Věřím, že to zvládneme.

Zapojte se do projektu Čtení pomáhá. Budete mít radost nejen ze čtení, ale i z toho, že jste konkrétním lidem pomohli.

Projekt Čtení pomáhá rozdělí každý rok 10 milionů korun na dobročinné účely. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou dětští čtenáři. Každý školák, který se zapojí do projektu, získá po úspěšném vyplnění testu kredit padesát korun, který věnuje na jeden z nominovaných projektů.

Vážení rodiče,

školní psycholožka doporučila materiály, které můžete zakoupit a které by Vašim dětem mohly pomoci. Některé z nich jsou po dohodě k nahlédnutí u ní v kabinetě.

Seznam pomůcek pro děti s SPU na II. stupni ZŠ

 

POMŮCKY

  • Desky na rozlišování y/i
  • Záložky, čtecí okénko

 

PŘEHLEDY

  • Moje barevná pravidla – myšlenková mapa toho, jak postupovat při určování y/i
  • Nakladatelství Kupka (lze i ve formě záložky)
    • Slovní druhy; Podstatná jména; Přídavná jména
    • Vyjmenovaná slova; Přehled české gramatiky

 

SEŠITY k procvičování pravopisných jevů

  • Soubor Pavučinka – Pravopis
  • Zelinková, O.: Psaní mě baví – diktáty a cvičení pro žáky s dysortografií a dysgrafií

 

SEŠITY k procvičování čtení

  • Čtenářské tabulky
  • Čítanka pro dyslektiky III, IV

 

SEŠITY na trénink pozornosti

  • Koncentrace pozornosti – soubor pracovních listů pro děti určený k nácviku a zlepšení koncentrace pozornosti (Pražská PPP, Ohradní 4)

 

SEŠITY na trénink zrakového vnímání

  • Zrakové vnímání: Optická diferenciace II. – Bednářová, J.

ONLINE, WEB

  • onlinecviceni.cz
  • kaminet.cz
  • https://cestina.diktaty.cz/
  • APLIKACE na TABLET:
    • tablexia.cz (rozvoj pozornosti, paměti, zrakového a sluchového vnímání)