ZŠ Úvaly – CLIL ve výuce

V letošním roce se naše škola zapojila v rámci projektu Šablony II do výuky s využitím metody CLIL. CLIL  je z anglického Content and Language Integrated Learning označující integrovanou výuku předmětu a cizího jazyka. Tato metoda je založeny na výuce školního předmětu prostřednictvím cizího jazyka. Žák si osvojuje znalosti a dovednosti v obou předmětech současně.

Cílem projektu je prohloubit znalosti pedagogických pracovníků „nejazykářů“ v angličtině a zároveň zvýšit jejich kompetence ve využívání metody CLIL při výuce nejazykových předmětů. Pedagog, který vyučuje cizí jazyk, vede dva své kolegy nejazykáře, kteří si prohlubují a upevňují komunikativní dovednosti v jazyce a připravují se na zavedení metody CLIL do výuky.  Ve vybraných třídách v současné době probíhají první minilekce, a tak si děti mohou vyzkoušet své znalosti angličtiny například v hodinách matematiky, výtvarné výchovy a tělocviku.  Věřím, že využití cizího jazyka, který je v současné době požadován v mnoha profesích a zaměstnání,  se rozšíří i do dalších tříd a předmětů.

Olga Fernando
(anglický jazyk)